ABC Polityki – Najnowsze informacje ze świata polityki


Informacje

Artykuł napisano: 10 cze 2014, w kategorii PO.

Wydatki ministerstw pod lupą

Sejm_433Pomimo, że centrale Ministerstw posiadają wewnętrzne działy rzecznictwa prasowego to coraz częściej korzystają w usług prywatnych agencji PR-owych, wydając na to niemałe pieniądze. Koszty przeznaczone na kampanie i promocję resortów wynoszą od 160 tysięcy złotych do prawie 42 mln złotych.

Korzystanie z usług zewnętrznych firm PR jest coraz częściej praktykowana formą wspierania promocji poszczególnych resortów. Fundusze na większość realizowanych projektów pochodzą z dotacji unijnych, a wówczas promocja jest obowiązkowa i pokrywana częściowo przez UE – do 85%. Kontrakty publiczne, które są realizowane przez ministerstwa to gratka dla firm PR, które mogą na nich sporo zarobić, choć wiąże się to z utrudnieniami w sferze biurokracji i dokumentacji.

Pieniądze przeznaczone na promocję często okazują się nie adekwatne do wyników promocji, jaki i do samej strategii jej wdrażania. W tym roku Lasy Państwowe przeznaczyły ponad 30 tysięcy złotych za audyt 30 profili na Facebooku oraz 10-godzinne szkolenie dot. sposobów komunikacji na najpopularniejszym serwisie społecznościowym.

Znanym już większości obywateli, jest nietrafiony pomysł Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, mowa o „portalu dla bezdomnych” czyli o portalu informacyjno – usługowym dla osób poszukujących pomocy społecznej. Prace nad portalem rozpoczęły się już w 2007 roku, a oddano go do użytku na początku 2014 roku. Kosztował 49 mln złotych, lecz nie spełnił powierzonej mu funkcji i nie cieszy się takim zainteresowaniem, na jakie liczyło ministerstwo. Środki przeznaczane przez poszczególne resorty, przeznaczane są często na realizację promocji, które nie przynoszą oczekiwanych efektów i wykorzystują w tym celu drogie, zewnętrzne firmy oferujące usługi z zakresu promocji wizerunku. Pod lupę należy wziąć nie tylko to, w jaki sposób ministerstwa realizują proces promocji, lecz także rozbieżności finansowe i opiniowanie celu oraz założeń poszczególnych działań, które są koordynowane przez zewnętrzne firmy.

Zobacz również najnowsze informacje z kraju.

Zostaw komentarz